Mythos- povestea care se scrie din inimă către inimă

Dacă mă întrebi care-i centrul casei mele, care-i inima ei și unde bate cel mai mult și cel mai puternic inima noastră, răspund, fără nicio ezitare, BUCĂTĂRIA.

Locul unde ne adunăm cel mai des, locul în care, când suntem toți, viața nu poate să fie decât frumoasă. Chiar și în aceste ciudate vremuri trăite, chiar și când nu îi putem avea, de jur împrejur, pe toți cei dragi… tot bucătăria a rămas inima casei.

Mai mare sau mai mică, închisă sau deschisă, cu ferestre multe sau doar cu o fereastră; ea rămâne locul unde se scriu cele mai multe povești, rămâne spațiul care poate să spună cel mai mult despre persoana căreia îi aparține.

O inimă, două inimi… mai multe inimi ce bat la unison

Dacă bucataria mea ar putea să vorbească despre mine, oare ce ar spune? M-ar povesti ea, oare, așa cum sunt? Ar spune cât de mult timp am petrecut împreună, în ultimul an? Ar spune despre câte aluaturi am frământat și am modelat, cu fiul meu de 9 ani, ajutor de nădejde? Ar spune de câte ori am tocat și am tăiat legumele cărora le dădeam nume și voci, ca să ne amuzăm? Ar spune despre câte denumiri trăsnite de smoothiuri am inventat, împreuna cu el? M-ar povesti, oare?, bucătăria mea, ca pe un parinte bun???

FRANKE. Gama Bucatarie Mythos.
sursa foto: FRANKE. Gama Mythos.

Oare ar spune despre mine că sunt o matinală visătoare, iremediabil îndrăgostită de cafea, și ar povesti diminețile în care mă trezesc cu noaptea-n cap, și-n care, cu o cană de cafea aburindă între palme, îmi lipesc nasul de geam așteptând să se lumineze? Sau ar spune că sunt, mai degrabă, o insomniacă în devenire, dependentă de carți și de ceai?

Cred că ar spune câte puțin din toate acestea și multe altele peste ele.

Dar, mai ales, ar spune despre cât de dor îmi este să ne îngrămădim din nou în ea, TOȚI!Toți, adică mult mai mulți decât cei doi care locuim în casa aceasta!

Să fim la un loc cu bunicii, parinții, prietenii de-o viață cu ai lor copii; să fie gălăgie și să vorbim unii peste alții; să curgă felurile de mancare, gătite pe-ndelete și cu drag; să ciocnim pahare și să ne invităm a gusta din tortul care nu-i mai încape nimănui în burta. Să râdem mult și să ne bucurăm de privit ochi in ochi și de degetele care se ating, peste masa, în căutarea aceleași solnițe cu sare. Față în față. Căci așa se scriu cel mai bine poveștile. Și poveștile, ca să se lase ele scrise, au nevoie de inimi potrivite în care să fie scrise. Inimi de oameni, dar și inimi de case, în egală măsură.

Mythos- legenda, mit, poveste

Pentru mine, Mythos nu este o legendă, dar ar putea să devină o bucătărie de legendă.

Pentru mine, Mythos nu înseamnă mit, pentru că ea există, este cât se poate de reală, poți oricând să te convingi pe Franke magazin online.

Pentru mine, Mythos este o poveste! O poveste care se scrie azi, acum și aici! Umăr lângă umăr și ochi în ochi.

Mythos ar putea să fie despre mine, despre familia și prietenii mei, adunați TOȚI, la un loc.

Ar putea să fie și despre tine. Despre felul în care performanța și calitatea electrocasnicelor Franke te ajută să gătești cu drag, pentru cei dragi, cu cei dragi. Și toate acestea într-o ambianță de o eleganță desăvârșită.

Când chem mulți oameni la o mai-mult-decăt-masă, la o bucurie de poveste, vreau să încănte și să placă ce pun pe masă. Vreau să mai ceară mâncare în farfurii, să mă-ntrebe care-i rețeta, cum de mi-a ieșit atât de fragedă friptura, ce trucuri am, când am avut timp să fac și fripturi și legume și tartă, dar și pizza, pentru gurile flămânde de copii. Cum de toate sunt atât de crocante la exterior și atât de pline de aromă la interior? Ce minune fac ca să așez atăta culoare în farfurii, cum de nu-și pierd culoarea legumele mele, ce baghetă magică folosesc?

sursa: youtube; Dynamic Cooking Technology (DCT) – Benefits

Marea Cameră Secretă a lui Mythos

Și eu zâmbesc și pun degetul la gura, „Ssssst”, întru apărarea secretelor din marea cameră a secretelor. Căci exact asta este cuptorul incorporabil Franke, Mythos FMY 99 HS XS: o mare cameră a secretelor. Din Inox satinat, cu finisaj cristal negru, mare de 73 de litri, având un mare secret: funcția Multicooking. Adică este un cuptor în care poți să gătești 4 feluri de mâncare, în același timp. Un alt secret al acestei camere-cuptor este funcția de gătire cu abur: ea se face „vinovată” de alimentele croncante în exterior și pline de aromă în interior. În plus, are și funcția de CookAssist ce permite setarea unor rețete prestabilite. Când introduc alimentele în cuptor, este nevoie doar să aleg ceea ce am setat deja, iar cuptorul… pardon! camera secretă, știe ce să facă!

Și când mă întreabă câte zile mi-a luat să pregătesc toate acele nebunii de mâncăruri, aș râde și le-aș spune că toate sunt făcute în aceeași zi, până să vină ei. Doveditor le-aș arăta pozele zilei. Poze în care, plita Franke, o plită cu inducție și cu opt zone de gătit, era plină de oale mari, tigăi mici, recipiente de tot felul. Asta pentru că Zona FlexPro a plitei permite oricui să facă toate acestea în același timp. În timpul acesta, eu și copilul ne făceam selfie-uri, cu nasurile mânjite de făină și cu gura până la urechi, pupându-ne ca eschimoșii. Fericiți pentru că tocmai pusesem la dospit, în sertarul special de dospire/încalzire, mare de 16 litri, aluatul pentru pâine. Când ai un astfel de sertar, până și făcutul pâinii de casă devine joacă de copil!

Mâinile lor, ale celor adunați în bucătăria mea, s-ar întinde după coșul de pâine; gurile ar mușca, pofticioase, din feliile pufoase. Ultima felie ar fi cea mai râvnită și ne-am amuza cu vechea glumă a copilăriei „cine stinge lumina„.

Spre finalul serii, unii vor vrea cafea, alții ceai, iar eu voi fi fericită că mi-am luat, din showroomul Franke, aparatul de cafea al gamei Mythos.

Ce rămâne după o mai-mult-decât-o-masă?

Burta plină? Bucuria întâlnirii? Sufletul încarcat de bine?

De fapt, toate acestea.

Pentru că fiecare astfel de mai-mult-decât-o-masă, fiecare reuniune, este o parte din povestea pe care ne-o scriem zi de zi. O parte din Mythos= poveste.

De aceea povestea aceasta este mai mult decât despre

a mânca-mâncare-bucătărie.

Este despre amintirile pe care le construiești, este despre timp împreuna. Despre ACEL timp împreuna, care te încarcă sufletește.

Nevoia de a fi aproape de oamenii pe care îi iubim este mare. De un an, distanța dintre noi și acei oameni, subiecte ale iubirii noastre, este și ea tot mare. Totuși, acest lucru nu poate să țină la nesfârșit.

Așadar, când va fi momentul în care să ne putem strânge iar TOȚI în bucătărie, și în brațe!, mie mi-ar plăcea să îmi scriu povestea din inima in bucătăria-poveste, inima casei, Mythos. De la Franke.

***

Articol scris cu sufletul, din suflet, pentru SuperBlog.

4 comentarii

Lasă un comentariu