Momente
De vreo cateva minute am inceput sa-mi simt iar degetele. Mi se congelasera mainile, iarna nu mi-e prietena. Din fericire volanul este incalzit. La fel si scaunul. Zambesc fericita.
Ati observat? Uneori oamenii au nevoie de foarte putin ca sa fie fericiti.
Degetele incep sa bata tactul piesei care invadeaza aceasta „a doua casa a noastra”. Caci exact asta este, in esenta, pentru noi, masina. Stam in coloana. Nici nu mai stiu de cat timp stam, dar stiu ca nu are sens sa ma agit, n-as rezolva nimic. Acesta este traficul Bucurestiului, la orele de varf. Iar drumurile noastre zilnice la astfel de ore au loc. Profit de aglomeratie pentru a conecta telefonul la ecran, caut un anumit concert si las imaginile sa curga.
-Si la ei la concert ai fost cand eu inca nu ma nascusem? intreaba vocea mica din scaunul fixat pe bancheta din spate
-Am fost. Dar aici sunt imagini de la concertul din vara aceasta. Tu erai in tabara.
-Sunt super rockeri. Cum ii cheama? Din ce tara sunt? Cu cine-ai fost la concert?…. ….. vine tirul intrebarilor de la cei 8 ani de pe bancheta din spate. Pana sa apuc sa raspund vocea continua
-In sfarsit ne miscam!!!
Am pornit de pe loc, asa ca sistemul masinii blocheaza, pentru siguranta, imaginile cu care ne delectam.
Avem putin timp, impreuna. De cand creste, de cand a inceput scoala si apoi merge la after, avem tot mai putin timp impreuna. O parte din acest timp, mare parte din acest timp!, ne-o petrecem in trafic. Uneori stam pur si simplu la povesti, alteori profitam de astfel de momente ca sa ne mai uitam la tot felul de filmulete. Bine, de fapt eu profit, punandu-i trupele mele preferate ca sa nu ma puna sa ii caut stiti voi ce: S.O.S…in cantitati industriale. Da, diferenta intre generatii, ce sa-i faci!
*** *** ***
Pe la Arcul de Triumf este un ambuteiaj. Fix cand prinsesem si eu o bresa si incercam sa ma strecor pe Kisellef, incep sa-mi zbarnaie avertizari audio si vizuale (pe Head-up display, care e chiar in fata mea) pericol de coliziune! Pai, bine, domnule politist, sa sari asa in fata masinii, de niciunde, crezi ca-i cea mai buna idee??!! Nu e, zau, daca nu cumva iti place sa traiesti periculos.
Masina detine un sistem revolutionar de siguranta: Honda SENSING .
O alegere…

Ai fi crezut vreodata ca o sa ma vezi la volanul unui SUV?
Well, nici eu n-as fi crezut ca Metallica va canta cover dupa Iris, totusi asta chiar s-a intamplat!
Surprize sunt la tot pasul, iar una dintre ele a fost si aceea ca am primit de la Honda Romania aceasta masina, spre testare, timp de cateva zile. Poate-ti amintesti ca, acum aproape doua luni, am condus o alta masina Honda, pe un celebru circuit. Am scos timpi buni atunci, masina condusa m-a impresionat maxim.
Da, e drept ca si respectivul copilot, dar sa lasam copilotul in povestea lui si sa nu alunecam in alta directie…
Imediat dupa cursa m-am uitat pe modelele Honda si am ales spre testare un model mult mai potrivit cu viata mea Honda CR-V Hybrid.

…si motivele acestei alegeri
Cu exceptia celor 25 zile de concediu de odihna si/sau al eventualelor zile de medical cu copil virusat pe acasa, restul vietii mele se petrece in Bucuresti, in trafic. De fapt, ca sa fiu si mai exacta, 340 de zile din an, eu fac zilnic drumuri. Din Vacaresti, unde locuiesc, pana pe undeva pe soseaua Bucuresti-Ploiesti. Dimineata. Apoi, in jur de 18, in sens invers. Facand si un mic ocol pentru a lua copilul de la after. Stau in trafic intre doua si trei ore zilnic.
Dupa cateva zile de testat, in oras, modelul CR-V Hybrid, pot sa spun sigur ca este o alegere perfecta pentru acest oras, pentru acest trafic. La astfel de distanta facuta (pentru cine nu stie Bucurestiul: traseul dus-intros descris implica aproximativ 30 km) in conditiile actualului trafic cred ca-ti dai seama ca o masina cu un consum mare te duce in faliment. Un oras in care mai mult stai pe loc decat mergi. Un trafic in care vrei siguranta pentru ca se circula absolut haotic. Desigur vrei si confort din moment ce stai atatea ore in masina, in scaun, aproape nemiscat. Nu-i o bucurie pentru coloana, jur!
Asadar, sa-ti spun exact de ce este potrivita pentru mine si familia mea:
Consumul
CR-V HYbrid este masina care vine ca varianta la vechiul CRV Diesel. Iti amintesti de ce se vindea asa de bine Dieselul? Era renumit pentru costurile mici in ceea ce priveste consumul. La prima vedere ai fi tentat sa exclami no way, un SUV cu consum mic, in oras, nu exista!
Nimic mai gresit. Logica unui consum extrem de bun, pentru o masina SUV, intr-un trafic ca acesta din Bucuresti, este una foarte simpla. Tine de Tehnologia Honda Hybrid, care imbina un motor de 2.0 litri pe benzină i-VTEC si doua motoare electrice de mare putere, generand un total de 184 CP. Adaugam o baterie cu litiu ion si avem tabloul intreg al motorului Inteligent – Multi-Mode Drive cu trei moduri de functionare: Motor Drive, Hybrid Drive si Electric Drive. Este astfel gandit incat selecteaza si trece automat in modul cel mai potrivit cu conditiile de drum. Adapteaza. Mai pe romaneste, intr-un trafic de ora de varf din Bucuresti, datorita acestui mod de functionare, vei avea un consum pe care nu l-ai fi putut imagina posibil la un SUV.
Emisiile mici
Orasul acesta a devenit extrem de aglomerat, extrem de poluat. CR-V Hybrid este un prim pas in trecerea catre masinile electrice, asadar poluare mai mica. Sigur, nefiind electrica in totalitate, nu putem sa vorbim despre eliminarea totala a emisiilor. Dar, cand ai consum mai mic, automat emisiile sunt mai mici. Vrem o tara ca-n afara, dar greu facem noi ceva pentru ea. Momentan nu avem infrastructura necesara pentru a spera -prea curand- la un mare parc auto de masini electrice. Honda CR-V Hybrid este o solutie foarte buna. I-as da un foarte bun exemplu si copilului, pe care incerc sa-l cresc cat mai responsabil. Cat mai constient de faptul ca viitorul depinde si de el. Da, eu cred foarte tare in puterea exemplului. Copiii invata mult exact asa. Intr-o zi intelege ce se intampla in Piata Victoriei si de ce suntem acolo; in alta merge la vot; in alta zi este intr-o masina Hybrid. Prietenoasa cu mediul. Prietenoasa cu acest oras.
Confort
Imi place sa cred ca nu este o caracteristica tipic feminina interesul fata de interiorul unei masini. Pana la urma, mai ales cand stai atatea ore in trafic, uneori cu un copil obosit in spate, confortul este extrem de important. Masina iti devine un fel de a doua casa. Asadar, nu e de mirare ca pentru mine detaliile interiorului sunt importante. Honda CR-V Hybrid vine cu dotari de top. De de la tapiteria scaunelor, incalzirea din scaune si din volan, noul sistem de afisare Head up, butoanele cu modurile de navigare – amplasate la indemna, toate sunt pe placul meu. Copilul, din inaltatorul fixat pe bacheta din spate, isi poate inclina spatarul banchetei (si se distreaza teribil facand asta) caci are doua unghiuri de inclinare. Usile din spate – se deschid in unghi de 90 grade. O deschidere mai mare decat cea standard a altor masini. Ceea ce ii permite copilului sa urce fara sa se strecoare prin spatiul de deschidere a usii.
Spatiul dintre cele doua scaune din fata este generos si asta ma bucura teribil. In toate celelalte masini conduse (sa fie vreo 10) jumatate din continutul gentii mele ajungea pe…exact, pe jos! Asta pentru ca mereu aveam de scotocit dupa cate ceva prin ea. Un „ceva” minuscul, desigur, mereu minuscul, mereu ascuns la fundul gentii. Guma de mestecat, o clama de par, o masinuta pentru copil. Cate si mai cate nu poti gasi intr-o geanta de femeie. Da, gasesti, dar doar dupa ce jumatate din continut este rasturnat (cu nervi!) pe scaunul din dreapta. Are sens sa spun ce se intampla la prima frana?! Acum am spatiu in care pot sa-mi pun… cred ca pot sa-mi rastorn tot ce-i in geanta in acest spatiu!

Nu doar o data am stat cu tone de sacose in brate, incercand sa deschid portbagajul vechilor masini. Nu, niciodata nu a functionat cu Sesam deschide-te. Asa ca, neposedand tentacule de caracatita, nefiind nici gimnasta ca sa-l deschid ridicand piciorul, momentul acesta era unul de maxima enervare. Trantit sacose pe jos, bodoganit… cam asa eram eu. La CR-V deschiderea se face pe baza unui senzor. Poti trece cu piciorul prin dreptul lui si el se deschide.
Deloc in ultimul rand siguranta
Sistemul Honda SENSING este unul dintre cele mai avansate ansambluri de tehnologii de siguranta din industria auto. Detecteaza pericole ce ar putea fi trecute cu vederea, fie posibile colizuni, fie parasiri de banda sau chiar carosabil. Cand sunt detectate sistemul intervine cu semnale audio vizuale si cu masuri de corectare a traiectoriei si vitezei.
Daca ai unul sau mai multi copii sigur macar o data ai auzit ACEL strigat, venenind din spatele masinii: Maaaaaami!! Masinuta/papusica/etc-etc..mi-a cazut …aaaa….nu ajung la ea…aaa. Si daca astea nu v-au facut niciodata sa incercati sa intindeti o mana, printre scaunele din fata, catre spatiul de la picioarele copilului, ca sa dati de obiectul adulat… atunci… sunteti perfecte!! 🙂 Eu nu-s. Asadar, e bine sa ai un „copilot” de nadejde langa tine, care sa-ti dea una dupa ceafa (la figurat, desigur!) daca iesi de pe banda ta.
***
Da, stiu, fac ce fac si tot la copilot ajung! Desi el chiar era din alta poveste!!!!
***
In loc de incheiere
Zilele au trecut, test drive-ul nu dureaza o viata. Cand am predat-o, mi-am lasat degetele sa alunece pe capota ei si i-am soptit ceva ce doar noi doua am auzit. Ma voi intoarce la ea, trebuie si vreau sa o iau cu mine si sa dam o fuga la Corbu. Cum vine vara. De fapt, cred ca 1 Mai 2020 ar fi o data potrivita. Asa o sa o vad si la drum intins, dar si pe drum accidentat, catre cherhana.
Prevad o relatie de lunga durata, cred ca acesta a fost doar inceputul unei frumoase prietenii!
Scris pentru SuperBlog 2019. Proba 26. Noul CR-V Hybrid, parte din familia ta. (Este antepenultimul din aceasta editie…. Mai am fix 10 minute ca sa il inscriu in platforma!)